2011. február 15., kedd

hogy miért is

Régebben az egyetlen szempont, ami a kozmetikumok vásárlásánál az áron kívül fontos volt számomra, az az illat volt. Egészen jól el is voltam így, nem igazán törődve azzal, hogy a bőröm idő közben teljesen kiszáradt a sok kenceficétől.

Történt aztán, hogy kiderült, bővül a családunk. A védőnő jól kiokosított, hogy olvassam el minden kozmetikumnak a hátulját és nehogy akármit megvegyek. Jó kislányként meg is fogadtam a tanácsot, és elkezdtem bőszen olvasni az "Ingredients" részt. Kb ekkor figyeltem fel arra, hogy szinte mindenben van kőolaj. Nem igazán találtam olyat, amiben ne lett volna "nem ajánlott dolog", így végül egy kevésbé illatos, ellenben drága tusfürdő mellett döntöttem.

Később, amikor megszületett a kislányunk sokáig a gyógyszertári fürdetővel mosdattam, majd amikor betöltötte az egy évet elcsábultam a sok illatos, színes flakon között és az egyik nagy márka "gyengéd" fürdetőjét megvettem. Kb 3 havi használat után ekcémás lett a lányom bőre, ami a fürdetőkrémre való visszatéréskor elmúlt.

Levontam hát a tanulságot ezekből az esetből, és csak természetes alapú kozmetikumok után kezdtem kutatni. Majd egy, Jovitól kapott kreatív ajándék és az isteni szikra után elhatároztuk, hogy megpróbálunk mi is jó minőségű, 100% természetes, növényi olaj alapú szappant készíteni. El is készült jó néhány darab, de ezekről és az összetevőikről majd később...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése